Barbecue opnieuw oorzaak van brand

Herk-de-Stad – In de Grotstraat in Berbroek is in de nacht van vrijdag op zaterdag brand uitgebroken nadat een moeder en dochter er hadden gebarbecued. Vorige week woensdag vlogen in Hoeselt nog terrasmeubels in brand omdat een wegwerpbarbecue op een houten terras niet voldoende was afgekoeld. De brandweer benadrukt dat iedereen wat gezond boerenverstand moet[…]

Levensgevaarlijk verbrand na aansteken van barbecue

In Topdokters was gisteren te zien hoe een jongeman na het aansteken van een barbecue met aanmaakvloeistof werd verbrand over negentig procent van zijn lichaam. Het was niet zeker of hij het zou overleven. Daarom tien vuistregels van brandwondenexperts voor het startende BBQ-seizoen en zeven tips voor als het toch zou mislopen. “Als deze jongen[…]

Brandweer rukt uit voor gezellige barbecue binnenshuis

TIENEN – De Tiense brandweer moest zaterdagavond uitrukken voor een vermeende brand in een flat aan de Peperstraat. Bleek dat de bewoners gezellig binnenshuis aan het barbecueën waren. Een passant had omstreeks 20.30 uur rook zien ontsnappen uit een raam van een hoger gelegen appartement in de Peperstraat. De spuitgasten belden bij de bewoners aan,[…]

Brand in natuurgebied Hageven na barbecue

NEERPELT – In het Neerpeltse natuurgebied Hageven heeft donderdag een stevige brand gewoed. In de omgeving van de Bergeiksendijk, aan het beeld Verkeerde Lieveheer, had een grasveld over een paar honderd meter vuur gevat. Er werden resten van een barbecuekit gevonden. Een medewerker van bezoekerscentrum De Wulp werd gealarmeerd door een wandelaar die een grote hoeveelheid[…]

Wie bakt is BOB!

Deze zomer lanceren we de campagne “Wie bakt is BOB!” Alcoholische dranken in de buurt van de barbecue zijn geen goed idee. De hitte kan alcoholdampen doen ontvlammen met ernstige brandwonden tot gevolg. Net om die rede willen we dit jaar de mensen bewust maken dat drinken tijdens het bakken een verdoken gevaar heeft. Meer[…]

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial