Barbecue opnieuw oorzaak van brand

Herk-de-Stad – In de Grotstraat in Berbroek is in de nacht van vrijdag op zaterdag brand uitgebroken nadat een moeder en dochter er hadden gebarbecued. Vorige week woensdag vlogen in Hoeselt nog terrasmeubels in brand omdat een wegwerpbarbecue op een houten terras niet voldoende was afgekoeld. De brandweer benadrukt dat iedereen wat gezond boerenverstand moet[…]

Terras vernield na brand ontstaan door barbecue

HOESELT – Bij een brand in Hoeselt is het terras van een appartement vernield. De bewoners wilden een wegwerp barbeque laten afkoelen, die vuur vatte. Ook de tuinmeubelen die op het terras stonden, vlogen in brand. In het appartement is er lichte rookschade maar de woonst blijft bewoonbaar.       TIP Plaats je barbecue nooit[…]

Barbecue vat vuur terwijl bewoners slapen

BERLAAR – In de tuin van een woning aan de Liersesteenweg vatte zondagochtend een stenen barbecue vuur. Het waren voorbijgangers die rook opmerkten en de bewoners wekten. In afwachting van de komst van de brandweer werd gepoogd om het vuur met emmers water te blussen. De brandweer, die nauwelijks enkele honderden meters verder gekazerneerd is, was de[…]

Gewonde bij aansteken van barbecue

  GENK –  De brandweer is vrijdag rond 20.30 uur opgeroepen voor een brand in de Molenblookstraat. Ter plaatse bleek het fout te zijn gegaan met het aansteken van de barbecue. Er waren brandversnellers gebruikt waarna de barbecue was omgevallen en er gras vuur had gevat. De vegetatie was geblust voor de brandweer aankwam. Een persoon[…]

Levensgevaarlijk verbrand na aansteken van barbecue

In Topdokters was gisteren te zien hoe een jongeman na het aansteken van een barbecue met aanmaakvloeistof werd verbrand over negentig procent van zijn lichaam. Het was niet zeker of hij het zou overleven. Daarom tien vuistregels van brandwondenexperts voor het startende BBQ-seizoen en zeven tips voor als het toch zou mislopen. “Als deze jongen[…]

Brandweer rukt uit voor gezellige barbecue binnenshuis

TIENEN – De Tiense brandweer moest zaterdagavond uitrukken voor een vermeende brand in een flat aan de Peperstraat. Bleek dat de bewoners gezellig binnenshuis aan het barbecueën waren. Een passant had omstreeks 20.30 uur rook zien ontsnappen uit een raam van een hoger gelegen appartement in de Peperstraat. De spuitgasten belden bij de bewoners aan,[…]

Brand in natuurgebied Hageven na barbecue

NEERPELT – In het Neerpeltse natuurgebied Hageven heeft donderdag een stevige brand gewoed. In de omgeving van de Bergeiksendijk, aan het beeld Verkeerde Lieveheer, had een grasveld over een paar honderd meter vuur gevat. Er werden resten van een barbecuekit gevonden. Een medewerker van bezoekerscentrum De Wulp werd gealarmeerd door een wandelaar die een grote hoeveelheid[…]

Vader en zoon zwaargewond nadat barbecue ontploft

GENK – In de Zandbergstraat in Genk zijn zaterdagavond een vader en zijn zoon ernstig verbrand geraakt bij het aanmaken van een barbecue. Beide werden geraakt door een steekvlam tijdens het gebruik van een brandversneller. De slachtoffers worden eerst overgebracht naar campus Sint Jan van het Ziekenhuis Oost Limburg en daarna naar een brandwondencentrum.    […]

Wie bakt is BOB!

Deze zomer lanceren we de campagne “Wie bakt is BOB!” Alcoholische dranken in de buurt van de barbecue zijn geen goed idee. De hitte kan alcoholdampen doen ontvlammen met ernstige brandwonden tot gevolg. Net om die rede willen we dit jaar de mensen bewust maken dat drinken tijdens het bakken een verdoken gevaar heeft. Meer[…]

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial