Barbecue opnieuw oorzaak van brand

Herk-de-Stad – In de Grotstraat in Berbroek is in de nacht van vrijdag op zaterdag brand uitgebroken nadat een moeder en dochter er hadden gebarbecued. Vorige week woensdag vlogen in Hoeselt nog terrasmeubels in brand omdat een wegwerpbarbecue op een houten terras niet voldoende was afgekoeld. De brandweer benadrukt dat iedereen wat gezond boerenverstand moet[…]

Barbecue vat vuur terwijl bewoners slapen

BERLAAR – In de tuin van een woning aan de Liersesteenweg vatte zondagochtend een stenen barbecue vuur. Het waren voorbijgangers die rook opmerkten en de bewoners wekten. In afwachting van de komst van de brandweer werd gepoogd om het vuur met emmers water te blussen. De brandweer, die nauwelijks enkele honderden meters verder gekazerneerd is, was de[…]

Levensgevaarlijk verbrand na aansteken van barbecue

In Topdokters was gisteren te zien hoe een jongeman na het aansteken van een barbecue met aanmaakvloeistof werd verbrand over negentig procent van zijn lichaam. Het was niet zeker of hij het zou overleven. Daarom tien vuistregels van brandwondenexperts voor het startende BBQ-seizoen en zeven tips voor als het toch zou mislopen. “Als deze jongen[…]

Brand in natuurgebied Hageven na barbecue

NEERPELT – In het Neerpeltse natuurgebied Hageven heeft donderdag een stevige brand gewoed. In de omgeving van de Bergeiksendijk, aan het beeld Verkeerde Lieveheer, had een grasveld over een paar honderd meter vuur gevat. Er werden resten van een barbecuekit gevonden. Een medewerker van bezoekerscentrum De Wulp werd gealarmeerd door een wandelaar die een grote hoeveelheid[…]

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial