Gewonde bij aansteken van barbecue

  GENK –  De brandweer is vrijdag rond 20.30 uur opgeroepen voor een brand in de Molenblookstraat. Ter plaatse bleek het fout te zijn gegaan met het aansteken van de barbecue. Er waren brandversnellers gebruikt waarna de barbecue was omgevallen en er gras vuur had gevat. De vegetatie was geblust voor de brandweer aankwam. Een persoon[…]

Levensgevaarlijk verbrand na aansteken van barbecue

In Topdokters was gisteren te zien hoe een jongeman na het aansteken van een barbecue met aanmaakvloeistof werd verbrand over negentig procent van zijn lichaam. Het was niet zeker of hij het zou overleven. Daarom tien vuistregels van brandwondenexperts voor het startende BBQ-seizoen en zeven tips voor als het toch zou mislopen. “Als deze jongen[…]

Vader en zoon zwaargewond nadat barbecue ontploft

GENK – In de Zandbergstraat in Genk zijn zaterdagavond een vader en zijn zoon ernstig verbrand geraakt bij het aanmaken van een barbecue. Beide werden geraakt door een steekvlam tijdens het gebruik van een brandversneller. De slachtoffers worden eerst overgebracht naar campus Sint Jan van het Ziekenhuis Oost Limburg en daarna naar een brandwondencentrum.    […]

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial